Dostepność
System jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
-
opcję wysokiego kontrastu,
-
tekst alternatywny,
-
zmiana wielkości czcionki bez odnoszenia się bezpośrednio do ustawień przeglądarki.
Dla zapewnienia dostępności dla osób korzystających wyłącznie z klawiatury system zapewnia wsparcie przejścia za pomocą klawisza [tab]. W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności. W przypadku zamieszczania na stronie internetowej Inspekcji treści audiowizualnych zostaną one opatrzone napisami lub transkrypcjami w języku migowym.
Pomoc dla osób mających trudności w komunikowaniu się
Szanowni Państwo, osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się mogą prosić o pomoc przy załatwianiu spraw poprzez wypełnienie wniosku o zapewnienie tłumacza języka migowego (patrz Załączniki) i przesłanie go do sekretariatu odpowiedniego WIORiN lub GIORiN: pocztą elektroniczną, faksem, tradycyjną drogą pocztową, za pośrednictwem osoby przybranej lub elektroniczną skrzynkę podawczą poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP.
Zgłoszenia proszę dokonać na co najmniej 3 dni robocze przed zamierzoną wizytą ( z wyjątkiem zdarzeń nagłych).
Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza. O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem poinformujemy na adres e-mail lub nr telefonu podany przez osobę zainteresowaną.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącą osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011r. nr 127, poz 127 ze zm.), która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego.
Każdy pracownik Państwowej Ochrony Roślin i Nasiennictwa, niezależnie od ustalonej procedury ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej przy załatwianiu sprawy.